Dzisiejsze instytucje finansowe oferują swoim konsumentom o wiele więcej niż tradycyjne placówki bankowe. Lepsze lokaty, korzystniejsze kredyty i darmowe rachunki prywatne to zaledwie namiastka tego ile można zaoszczędzić, korzystając z usług banków internetowych. Globalizacja sieci internetowej spowodowała,że na rynku pojawiły się tzw. 'banki online'. To nic innego jak tradycyjne banki z głównymi oddziałami w Internecie. Do pionierów zajmujących się tego rodzaju działalnością należy w 100 procentach: Deutsche Bank, mBank, Volkswagen Bank, Toyota Bank oraz Inteligo. Potencjalnych klientów banki online wabią zupełnie darmowymi kontami firmowymi i osobistymi, konkurencyjnymi, oprocentowanymi na wysoki procent lokatami, jak również tanimi kredytami. Ich konkurencyjność zapewne jest związana z nowoczesną metodą redukowania wydatków mających związek z prowadzeniem oddziałów bankowych. Zamiast kosztownych oddziałów, cała firma przenoszona jest do sieci internetowej, a powstałe oszczędności przeznaczane są na lepsze oferty produktowe. Dzięki takim zabiegom banki [internetowe docierają także do znacznie większego grona konsumentów. Klienci banków online Oferta banków online skierowana jest przede wszystkim do osób, które mają stały dostęp do sieci internetowej. Dzięki zinternetyzowaniu operacji bankowych, wszystkie płatności i przelewy każdy klient może realizować samodzielnie. To znacząco ułatwia życie nie tylko przedsiębiorcom prowadzącym własną firmę, ale również osobom zabieganym. Współcześnie banki w Polsce zmierzają w stronę upowszechnienia swoich usług w sieci internetowej. Niejednokrotnie przymuszają swoich odbiorców do samodzielnego prowadzenia rachunku bankowego poprzez Internet, stosując politykę dużych opłat przy realizacji zlecenia w placówce banku. Patrząc na naszych zachodnich sąsiadów, już dziś można być pewnym, że i u nas bankowość online będzie jedyną dostępną formą współzależności na linii klient-bank.