Choć rynek e-commerce w Polsce ciągle odnotowuje wzrosty, rodzimi sprzedawcy internetowi muszą mierzyć się z wieloma trudnościami, związanymi z prowadzeniem e-biznesu. Automatyzacja sprzedaży na największej internetowej platformie transakcyjnej w kraju to potencjalne remedium na ich problemy.
E-commerce w Polsce
Zainteresowanie zakupami w sieci wśród polskich konsumentów z roku na rok rośnie. Zwłaszcza, jeśli chodzi o rodzime e-sklepy. W Internecie kupuje już 62 proc. internautów, jako przewagi tej formy zakupów nad wizytami w sklepach stacjonarnych, wskazując przede wszystkim brak ograniczeń czasowych w dostępie do oferty, brak konieczności jechania do punktu sprzedaży, jak również nieograniczony czas na dokonanie wyboru. Wśród kupujących pojawia się też coraz większy odsetek osób w wieku 50+, które aktualnie stanowią już ponad ¼ klientów sklepów internetowych.
Tak duży popyt generuje równie zdumiewającą podaż. Od 2013 roku obserwujemy ciągły wzrost liczby sklepów internetowych, które powstają na polskim rynku. Na koniec stycznia 2019 roku - zgodnie z danymi GUS, zebranymi przez wywiadownię gospodarczą Bisnode - w Polsce zarejestrowanych było ponad 31 tys. e-sklepów.
Poza mniejszymi i większymi sklepami internetowymi, w naszym kraju funkcjonują też różnego rodzaju platformy transakcyjne, skupiające w jednym miejscu ogromną liczbę sprzedających i kupujących. Najpopularniejszym marketplacem w Polsce od wielu lat jest Allegro. Odwiedzany przez 17 mln użytkowników miesięcznie portal realizuje średnio 519 transakcji na minutę. 72 proc. polskich internautów deklaruje, że nie tylko lubi Allegro, ale również robi na nim zakupy, a 26 proc., że poszukiwania produktów w sieci rozpoczyna właśnie do tego serwisu.
I choć wartości na polskim rynku e-commerce są w ostatnim czasie rekordowe, warto zwrócić również uwagę na fakt, że z jednej strony Polacy otwierają swoje e-biznesy, a z drugiej rezygnują z nich. Jak wynika z danych Bisnode, tylko od czerwca 2018 do stycznia 2019, w Polsce zarejestrowano 5013 sklepów internetowych, jednocześnie wykreślając aż 2224 tego typu działalności. Wpływ na taki obrót sprawy może mieć trudna sytuacja, z którą boryka się wielu sprzedawców online.
Ciężka sytuacja internetowego sprzedawcy
Sytuacja wielu osób sprzedających przez Internet wcale nie jest tak ciekawa, jak mogłoby się wydawać. Niemałe koszt utrzymania sklepu internetowego, a przede wszystkim promocji, okazują się być dla wielu sprzedawców zbyt wysoką barierą wejścia na niezwykle konkurencyjny dla niemal każdej branży rynek e-commerce i osiągnięcia na nim sukcesu. Do tego dochodzi jeszcze logistyka i obsługa zamówień. Bez odpowiedniego oprogramowania do prowadzenia sprzedaży online i wygospodarowanego budżetu na marketing istnienie tego typu biznesów jest praktycznie niemożliwe. Klienci wymagają bowiem profesjonalnego podejścia i nowoczesnych rozwiązań - zarówno, jeśli chodzi o sam platformę sprzedażową, jak i o obsługę płatności czy kwestie związane z dostarczaniem zamówień. W dodatku trzeba do nich w jakiś sposób dotrzeć i zachęcić ich do zakupów.
Reklamy na Facebooku i Instagramie, Google Ads i SEO, prowadzenie profili w mediach społecznościowych, bloga, e-mailingu - to wszystko kosztuje. Jeśli nie pieniądze, to czas. Większość internetowych e-commerce'ów to działalności jednoosobowe. Tymczasem pozyskanie klientów i ich utrzymanie, obsługa zapytań i zamówień, logistyka, rozliczenia itp. to zadania dla przynajmniej kilku osób. Przytłoczeni nadmiarem kosztów i obowiązków sprzedawcy online często decydują się zamknąć swój biznes, zanim jeszcze na dobre rozwinie skrzydła. A ci, których nawet stać na reklamowanie się i zatrudnianie dodatkowych rąk do pracy, łapią się za głowę, gdy stają przed problemami, którym nie sposób sprostać, nawet, gdy ma się pieniądze i ludzi do pracy. Mowa chociażby o niemożności wpływania na wyniki wyszukiwania, w których bezkonkurencyjne okazują się każdorazowo spopularyzowane ostatnimi laty porównywarki. W dodatku, nie pomagają też nie zawsze łaskawe algorytmy Google.
Na szczęście z tej patowej sytuacji jest wyjście, które nie tylko pozwoli utrzymać e-biznes “przy życiu”, ale i work-life balance. Mowa o automatyzacji sprzedaży na Allegro, która skutecznie może zastąpić posiadanie własnego sklepu internetowego.
Automatyzacja sprzedaży na Allegro to najlepsze rozwiązanie!
Z Allegro korzysta już 80 proc. osób, które robią w Polsce zakupy internetowe. Pozostałe markeplace’y mają łącznie tylko 20 proc. udziału w rynku, co daje ogromną przewagę tej największej platformie transakcyjnej on-line.
Założenie konta sprzedażowego na Allegro jest dziecinnie proste, a jego prowadzenie
może być równie łatwe, dzięki zintegrowaniu go z systemem wFirma.pl, za pomocą dodatku Allegro+, dostępnego pod adresem https://wfirma.pl/sprzedawaj-na-allegro. Skorzystanie z tego rozwiązania pozwala sprzedawać online, bez utrzymywania kosztownego sklepu internetowego i inwestowania w jego promocję. To jednak nie wszystkie zalety. Integracja z Allegro+ pozwala m.in.:
● zarządzać sprzedażą, magazynem i księgowością w jednym miejscu;
● automatycznie aktualizować stany magazynowe towarów sprzedanych na Allegro;
● wygodnie zarządzać aukcjami, dzięki szablonom aukcji, dodawaniu dysku ze zdjęciami produktów, oznaczaniu produktów gotowych o wystawienia, definiowaniu domyślnych ustawień aukcji, możliwości masowego wystawiania aukcji, wystawiania aukcji z opóźnieniem czasowym, zamykania i wznawiania aukcji itd.;
● wystawiać dokumenty sprzedaży i wysyłać faktury za zamówienia;
● automatycznie dodawać kontrahentów;
● kontrolować sprzedaż;
● księgować dokumenty sprzedażowe;
● generować etykiety nadawcze do przesyłek;
● nadawać paczki do zamówień
W dodatku, cena Allegro+ rozpoczyna się już od 14,50 zł miesięcznie i pozwala prowadzić nielimitowaną liczbę aukcji i zawierać nielimitowaną liczbę transakcji. To wszystko sprawia, że dzięki automatyzacji sprzedaży na Allegro, którą oferuje wFirma.pl, każdy internetowy dostawca może prowadzić swój e-biznes i zarabiać na nim bez ograniczeń, jednocześnie nie inwestując w jego utrzymanie i promowanie fortuny oraz oszczędzając ogromną ilość czasu.