Tworząc ofertę pracy oferujesz pewny produkt, który chcesz, aby ktoś kupił, czyli aby został Twoim potencjalnym pracownikiem. Opracowując proces rekrutacji warto poświęcić uwagę na opracowanie Candidate journey map

Czym jest Candidate journey map

Candidate journey map to najkrócej mówiąc (a właściwie tłumacząc) mapa doświadczeń kandydata. To zmapowanie (tj. przedstawienie) drogi kandydata poszukującego pracy i punktów styku z marką firmy.

6 etapów, przez które przechodzi kandydat: 

  1. Uświadomienie
  2. Namysł
  3. Zainteresowanie
  4. Zgłoszenie
  5. Selekcja
  6. Zatrudnienie 

W trakcie poszukiwań pracy, kandydat spotkać się w kilku miejscach z marką  - kandydat może zobaczyć ogłoszenie na portalu, wejść na stronę internetową, zapoznać się z opiniami innych pracowników, porozmawiać z kimś z firmy na targach pracy, zapoznać się ze stroną na FB, przyjść na rozmowę kwalifikacyjną. Są to przykładowe punkty styku, w nich dbamy o to, aby doświadczenia jakie będzie miał kandydat z marką były jak najlepsze, w tym pomocnym narzędziem jest właśnie mapa podróży kandydata

Rozpisując każdy punkt styku z marką, firma może sprawdzić, gdzie sprawia dobre wrażenie na kandydatach, a nad jakimi miejscami musi popracować, aby potencjalnych pracowników nie zniechęcać do aplikowania. Mapowanie krok po kroku będzie tematami kolejnych artykułów.
Ogłoszenie o pracę warto dodawać w miejscach, które są cenione przez pracowników. Od teraz Twoje ogłoszenie może pojawić się na najpopularniejszym w Polsce portalu dla pracowników - Poradniku Pracownika.