Osoby prowadzące blogi lub strony internetowe często decydują się na umieszczenie na nich reklam Google – wiąże się to bowiem z dodatkowym zarobkiem. Należy jednak pamiętać, że kwoty wypłacane przez firmę Google muszą być opodatkowane według obowiązujących w systemie podatkowym zasad.

Przychód z reklam Google – kiedy trzeba się rozliczać?

Prowadzisz prywatną stronę, której celem nie jest generowanie przychodu? W takim przypadku środki uzyskane z racji umieszczania na blogu reklam Google nie są przychodami z działalności gospodarczej. Sytuacja wygląda inaczej, kiedy mamy do czynienia ze stroną będącą wizytówką firmy – wówczas przychody należy rozliczać w zeznaniu podatkowym. Pamiętaj, że jeśli nie posiadasz działalności gospodarczej, a przychód z reklam Google jest Twoim jedynym źródłem dochodów, fiskus może posądzić Cię o utajenie źródeł dochodów. Będziesz wówczas zmuszony ponieść konsekwencje prowadzenia niezarejestrowanej działalności gospodarczej.

Rozliczenie przychodów z reklam Google

Jeśli jesteś osobą prywatną i czerpiesz zyski z reklam Google? Koniecznie pamiętaj o uwzględnianiu ich w rocznym zeznaniu podatkowym. W przypadku przedsiębiorców wystarczy stworzyć dodatkowy wpis PKD związany z usługami reklamowymi i rozliczyć wpływy w saldzie całkowitych przychodów.

Przychód z reklam Google – o czym powinni wiedzieć przedsiębiorcy?

Osoby chcące umieszczać reklamy Google na swoich serwisach powinny pamiętać o konieczności podpisania umowy z oddziałem firmy Google. Warto też wiedzieć, że przedsiębiorca nie odprowadza w tym przypadku podatku VAT od otrzymywanych środków – robi to bowiem nabywca usługi. Zobacz też:
dobrowolne ubezpieczenie chorobowe okres próbny rozliczenie zaliczki