Ryczałt - ewidencja przychodów
Mimo że ryczałt jest uproszczona formą opodatkowania i korzysta z niej wielu przedsiębiorców, nadal wymaga prowadzenia księgowości. Jak powinno się ewidencjonować przychody na ryczałcie?
Na czym polega ewidencja przychodów?
Ewidencja przychodów, która powinna być prowadzona wraz z pierwszym dniem funkcjonowania działalności gospodarczej na ryczałcie, musi być administrowana w sposób chronologiczny oraz oddawać faktyczny stan osiąganych przychodów. Ewidencje powinno się również prowadzić w oparciu o faktyczne dokumenty: faktury, rachunki, paragony, dokumenty celne. Przepisy dopuszczają prowadzenia ewidencji w formie elektronicznej.
Kto powinien prowadzić ewidencję?
Ewidencję powinien prowadzić każdy, kto za pośrednictwem deklaracji CEIDG-1 oświadczył, że będzie rozliczać się za pomocą ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Jednak nie każdy, kto wyrazi chęć będzie mógł skorzystać z tej formy opodatkowania. Osoby, które osiągają przychód większy niż 2 000 000 euro rocznie nie są uprawnione do wyboru ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych jako preferowanej formy rozliczenia.