Konto internetowe jest dużo tańsze w prowadzeniu od tradycyjnie zakładanego rachunku w placówce bankowej. Ponadto, posiadanie go sprawia, iż wszelkie formalności związane ze skorzystaniem z kolejnego produktu bankowego, t.j. ubezpieczenie, kredyt, lokata, fundusz inwestycyjny czy debet, redukowane są do minimum i przeważnie ograniczają się do zaledwie kilku kliknięć myszką. Ale, czy bankowość online jest na prawdę taka korzystna? Aby otworzyć konto internetowe, potrzeba tylko parę kliknięć myszką. Później to sam bank dba o kontakt z użytkownikiem. Każdej osobie, chcącej otworzyć prywatne konto, przeważnie przydzielany jest osobisty konsultant bankowy, którego celem jest finalizacja potrzeby konsumenta. W dalszej perspektywie, umowa rachunku i karta płatnicza dostarczane są kurierem do domu nowego użytkownika usług. Dodatkowo, wszystko wykonywane jest na koszt banku. Nie traci się zatem czasu na dotarcie do placówki banku i stanie w kolejce do doradcy. Nie wypełnia się również sterty dokumentów potrzebnych do zawarcia umowy z instytucją finansową. Wystarczy jedynie podpisać jeden z egzemplarzy umowy i oddać kurierowi, który dostarczy go z powrotem do banku. Konto tradycyjne czy internetowe? Prawie wszystkie tradycyjne banki udostępniają swoim konsumentom dostęp do osobistego czy firmowego rachunku przez Internet. Klienci placówek bankowych również mogą więc samodzielnie wykonywać wszystkie operacje płatnicze. W zasadzie, korzystanie z kanału internetowego do konta tradycyjnego, otwieranego w placówce banku a konta otwieranego przez Internet niczym się nie różni. Różnica uwidacznia się natomiast w cenie. Banki internetowe nie potrzebują zatrudniać pracowników przyjmujących i realizujących przelewy konsumentów, nie potrzebują też tylu placówek bankowych i oddziałów. To z kolei przekłada się na lepsze warunki posiadania konta. Przeważnie prowadzeni konta internetowego jest całkowicie darmowe. Często też, realizacja przelewów jest znacznie tańsza niż w tradycyjnych przy tradycyjnym koncie.